Produkowany głównie w fabryce w Tychach Fiat 500 znalazł dwumilionowego nabywcę – podał we wtorek koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA), do którego należy tyski zakład. W Tychach dwumilionowy egzemplarz auta tego modelu zjedzie z linii produkcyjnej w przyszłym roku.
Wytwarzany od dziesięciu lat Fiat 500 to główny model produkowany w tyskiej fabryce – w ubiegłym roku z linii produkcyjnych zjechało ponad 193,7 tys. egzemplarzy tego modelu, w tym ponad 17,8 tys. spokrewnionego z „pięćsetką” modelu Abarth 500. Ogółem w Tychach powstało dotąd ok. 1 mln 790 tys. egzemplarzy tego samochodu. Pozostałe, przeznaczone głównie na rynek amerykański, wyprodukowano w fabryce w Meksyku.
Fiat 500 – następca kultowj pięćsetki
Wytwarzany obecnie Fiat 500 to następca popularnej we Włoszech „pięćsetki”, której produkcja ruszyła w 1957 r. Na przełomie czerwca i lipca Włosi świętowali 60. urodziny kultowego „małego, wielkiego samochodu”, który w swojej długiej historii zgromadził liczne nagrody i pobił rozmaite rekordy – w sumie wyprodukowano wówczas 4 mln aut tego modelu. Wraz z dwoma milionami egzemplarzy obecnego Fiata 500, daje to 6 mln aut sprzedanych na przestrzeni 60 lat.
W obecnej formie Fiat 500 jest wytwarzany od 10 lat. Trafia do stu krajów. Jest wiodącą marką wśród samochodów miejskich w Europie i liderem sprzedaży na ośmiu rynkach; w kolejnych sześciu krajach jest w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się aut tego typu. Ok. 20 proc. Fiatów 500 kupują Włosi, pozostała część trafia na rynki innych krajów.
Egzemplarz nr 2000000 pojechał do Niemiec
Dwumilionowy egzemplarz Fiata 500 został sprzedany w Niemczech – na tym rynku od 2007 r. sprzedano ponad 200 tys. aut tego modelu. W 2017 roku Fiat 500 zarejestrował najszybszy wzrost udziału w rynku w tym kraju wśród modeli tego segmentu. Nabywcą jubileuszowego, czerwonego, samochodu o numerze nadwozia 2000000 jest młoda nauczycielka w przedszkolu w Monachium.
Tyska fabryka FCA, w której produkcji dominuje Fiat 500, w ubiegłym roku wyprodukowała blisko 273,8 tys. aut. W tym roku firma spodziewa się utrzymania produkcji na zbliżonym poziomie. Ubiegłoroczny 9,5-procentowy spadek to efekt zaprzestania produkcji Forda Ka, wytwarzanego wcześniej przez osiem lat w Tychach na mocy porozumienia koncernów Fiata i Forda.
Czytaj więcej: TUTAJ