Zaufanie włoskich konsumentów nieoczekiwanie spadło w listopadzie. To zły sygnał dla handlowców, którzy właśnie rozpoczynają sezon sprzedaży świątecznej, donosi Bloomberg.Wskaźnik nastrojów spadł do 114,3 pkt ze 116,9 pkt w październiku po korekcie, wynika z danych agencji statystycznej Istat. Wynik jest zdecydowanie słabszy od oczekiwań ekonomistów, których mediana zakładała spadek do 116,5 pkt.
W minionym kwartale włoska gospodarka odnotowała 13-ty z rzędu wzrost, powstając z najdłużej recesji od II Wojny Światowej. Mimo to Komisja Europejska oczekuje, że włoski PKB odnotuje najsłabszy wzrost spośród 19-tu krajów strefy euro.
Stopa bezrobocia we wrześniu nie uległa zmianie, kształtując się nadal na poziomie 11,1 proc. zaś w przypadku osób młodych wyniosła aż 35,7 proc.
Podpis: Tadeusz Stasiuk
Czytaj więcej: TUTAJ