Szokująca kampania lekarzy we Włoszech

„Bzdura wpędzi nas do grobu” – to hasło kampanii krajowej Izby Lekarskiej we Włoszech, która w ten sposób walczy z przesądami i fałszywymi informacjami na temat zdrowia dostępnymi zwłaszcza w internecie. Lekarze apelują, by – będąc chorym – zwracać się do nich.

 

 
W ramach kampanii społecznej przygotowano billboardy oraz ogłoszenia prasowe. Lekarze, jak się podkreśla, wybrali szokującą formę przekazu. Ich apelom: „Nie ufajcie bzdurom w sieci. Pytajcie zawsze lekarza”, towarzyszą obrazy nagrobków i umieszczonych na nich napisów. „Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem” Na nagrobku, o który oparto pluszowego misia, widnieje epitafium: „Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem”. Unia będzie walczyć z uchylaniem się od szczepień. „One działają. To nie opinia, to fakt” Komisja… czytaj dalej » Są też inne napisy nagrobne: „Leczyłem raka sodą oczyszczaną”, „Kupiłem w sieci ‚cudowne’ lekarstwo”, „Przeczytałem, że dieta z 6 jajkami dziennie, odchudza”. Do kampanii tej przyłączyło się jak dotąd 30 lokalnych izb lekarskich. Celem akcji – jak wyjaśnili pomysłodawcy – jest uwrażliwienie opinii publicznej na pojawianie się w internecie fałszywych informacji na temat zdrowia, diet, kuracji i zwalczanie tego szkodliwego zjawiska. „To cmentarz zdrowia, kampania, która w zwięzły i skuteczny, można powiedzieć: w lapidarny sposób, ostrzega przed niebezpieczeństwami oszukańczych kuracji, reklamowanych w kuszący sposób” – powiedział jeden z inicjatorów akcji billboardowej, Cosimo Nume. Prezes związku krajowych izb lekarskich, Filipp Anelli wyjaśnił, że tak szokującą formę wybrano po to, aby obywatele przestali lekceważyć zagrożenia i nie sięgali do niewiarygodnych źródeł po informacje o zdrowiu. Autor: adso / Źródło: PAP (http://www.tvn24.pl)
 

Post Author: ola