Poseł włoskiej Partii Demokratycznej Sergio Boccadutri zaproponował poprawkę do ustawy o konkurencji, która ma uregulować kwestię selfie wrzucanych do internetu przez celebrytów i wpływowych blogerów.
Propozycją zmian w prawie zajmuje się włoski parlament. Sprawa dotyczy zdjęć celebrytów, którzy pod pozorem selfie reklamują konkretne produkty nie oznaczając jednocześnie zdjęcia, jako reklamy i nie informując, że otrzymują za to pieniądze od producentów.
Gdyby zmiany w prawie weszły w życie osoby reklamujące za pieniądze produkty na swoich zdjęciach w mediach społecznościowych, musiałyby to wyraźnie oznaczyć, tak, żeby nie budziło to wątpliwości odbiorców.
– Tego rodzaju działania często nie dają się odróżnić od normalnych wpisów (w mediach społecznościowych) – mówi Boccadutri.
Niektóre włoskie media nazywają tę propozycję „prawem antycelebryckim”.
Propozycja zmian w ustawie została już przyjęta przez niższą izbę parlamentu. Teraz ma się nią zająć Senat.
czytaj więcej: TUTAJ