Aldi przygotowuje się do debiutu na rynku włoskim. Sieć utworzyła już w tym kraju spółkę Aldi Immobiliare, która odpowiedzialna będzie za zarządzanie biznesem w tym kraju. Pierwszy Aldi we Włoszech powstać ma w Trydencie (Trento) – podaje Retail Detail.
Aktualnie sieć Aldi (Aldi Nord i Aldi Süd) obecna jest w ponad 15 krajach, w tym w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii. Dotychczas jednak nie zadebiutowała we Włoszech, czyli kraju będącym jedną z największych gospodarek w Europie. Dyskonter zarządzający łącznie ponad 10 tys. sklepami swoje wejście na Półwysep Apeniński zapowiedział w 2015 r., a w najbliższej przyszłości zamierza wcielić ten plan w życie.
Aldi w początkowej fazie rozwoju we Włoszech planuje wydać 200 mln euro na ekspansję. Kwota ta przeznaczona zostanie zarówno na inwestycje w otwarcia sklepów, jak i w centrum dystrybucyjne w Weronie.
Jak zauważa Retail Detail, Aldiego czeka we Włoszech duża konkurencja w formacie dyskontów. Ponad 600 sklepów w tym kraju posiada Lidl. We Włoszech działają też inne sieci dyskontowe, takie jak Eurospin i Md. Aldi w swoich planach ekspansyjnych za główny cel obrał sobie miasta o populacji do 30 tys. mieszkańców, co oznacza, że docelowo (o ile nie zmieni strategii) mógłby stworzyć sieć ok. 520 sklepów.
czytaj więcej: tutaj